CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

AMARAN KERAS!!! BACA sebelum scroll ke bawah

Aku tak minta apatah memaksa sesiapa untuk membaca tulisan dan coretan di blog aku ini. Segala yang tertulis dan tercoret adalah dari aku kepada aku juga untuk aku. Kalian bebas untuk menafsirkan setiap tulisan dan coretan itu tapi ketahuilah bahawa hanya aku yang mengerti hakikat sebenar di balik semuanya. Jangan mengatakan yang bukan-bukan di belakangku kerana aku tidak akan memaafkan perkara-perkara yang kalian katakan apatah lagi kiranya ia tidak benar. Andai mahu ketahui kebenaran, ayuh bertanya sendiri pada pemilik blog ini iaitu AKU. Juga AMARAN keras, tidak perlulah kalian menyinggah di blog ini sekiranya hanya ingin mengambil tahu hal diriku, mengintip-ngintip perjalanan hidupku demi untuk melihat aku jatuh dan bertujuan menjatuhkan aku. Kerana aku tetap aku yang menjadi aku dan kekal sebagai aku. Segala sesuatu adalah dari DIA MAHA KUASA, aku redha. Jika ternyata blog ini tidak memberi apa-apa faedah pada kalian, baik kiranya kalian melarikan tetikus ke button X (cancel) di atas sebelah kanan dan tekan button tersebut. Dengan itu kalian akan terpisah dari dunia coretanku. Maka ingin aku ucapkan SELAMAT TINGGAL dan tak lupa TERIMA KASIH kerana sudi mengunjunginya walaupun seketika.

Followers

28 March 2011

Sick week...


Lately nihh, boleh dikatakan everyday aku mengalami gastrik. Walaupun bila cakap sakit gastrik orang mesti cakap alaa sakit biasa jaa tuhh tapi gastrik aku nihh sakednya Allah jaa taw. Means tido pun saked… bangun pagi-pagi pun dah saked, kat opiz pun saked, masuk kuliah pun saked gak.. Not sure sebab apa… nak cakap tak makan, honestly aku makan. Ambik jaa sarapan pagi yang dikatakan penting tuhh, then tengahari makan berat skit samada nasi atau mee/bihun/keow teow. Cuma petang dan malam jaa aku dah memang tak makan. Actually, tade laa diet cuma mengamalkan gaya hidup sihat. If lapo sangat baru aku bancuh air n makan buah. Aku memang senyum… buat keja semua… masuk opiz tapi seyesly aku saked. Tido malam-malam pun tak leh nak nyenyak…. dah laa aku memang jenama ‘kipas susah mati’ nak tido. Ambik masa lama verangan baru lehh tido. Nih dah saked-saked memang tak terasa macam tido. Tak cakap ngan sapa pun aku saked hatta sahabat sekatil aku, just takmo dia wisau. Malas nak kecoh-kecoh saked yang aku lehh tahan. Selagi aku boleh tahan, aku tahan jea la.. Sok-sok nihh dah tak tahan sendiri mau ingat laa nak pegi klinik ke hospital kaa apa, pandai-pandai sendiri laa jawabnya.



Tayah nak cengeng nanges-nanges susahkan orang… belajar hidup berdikari yea NUR KHAIRUNNISA. Awak kena belajar bantu diri sendiri sebab tade orang yang akan selalu bantu awak.. Sebenarnya if aku amik ubat pun memang malaz nak makan…. Tuhh kenapa malaz gie klinik n ambik ubat coz aku hanya makan bila aku sakit sesangat if tak jangan harap laa ubat tuhh nak bergerak masuk dalam tekak aku sampai habes. Melampaukan ‘peel’ nihh. Tapi nak buat macamna tade orang nak suh n ingatkan tadenya laa nak menjaga…. Kalu kat umah boleh laa, ada ibu yang membebel soh makan ubat dan paling best ada ayah yang datang terus bawak ubat n air untuk ditelan dan diminum oleh anaknya. Wahhh.. sakit-sakit nihh tetiba windu masa-masa sakit kat rumah sebab nanti leh bermanja-manjaan. Ayah langsung tak pernah mengeluh even aku bebai-bebai sebab sakit sangat… sabar jaa layan kerenah anak dia yang sowunk nihh. Ibu plak nanti masak macam-macam. Ayah…. Ibu…. Adik rindu arrr. Nak balik… nak balik…


*** ada kawan senget aku kat UIA nuhh selamba jaa sound aku direct. “Hang kawen jaa laa Kak Nisa nanti ada laa yang boleh tolong jaga hang, nih tak sakit sana laa, sakit sini laa..”. Adoi… cik adik, ingat kawen tuhh sonang macam petik jari then buka kacang?? Nanti aku kawen laa kalu ada Putera Idaman datang meminang.. hahaahahaa. Amin..

1 comment:

malarang-kak said...

tak lama lagi je nak balik duk dgn ibu,hehe..
aku ada tag satu giveaway,sila join...
http://malarang-kak.blogspot.com/2011/03/random-giveaway-polo-wallet-by.html

S@y@ s@y@ng f@m!ly s@y@

S@y@ s@y@ng f@m!ly s@y@