CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

AMARAN KERAS!!! BACA sebelum scroll ke bawah

Aku tak minta apatah memaksa sesiapa untuk membaca tulisan dan coretan di blog aku ini. Segala yang tertulis dan tercoret adalah dari aku kepada aku juga untuk aku. Kalian bebas untuk menafsirkan setiap tulisan dan coretan itu tapi ketahuilah bahawa hanya aku yang mengerti hakikat sebenar di balik semuanya. Jangan mengatakan yang bukan-bukan di belakangku kerana aku tidak akan memaafkan perkara-perkara yang kalian katakan apatah lagi kiranya ia tidak benar. Andai mahu ketahui kebenaran, ayuh bertanya sendiri pada pemilik blog ini iaitu AKU. Juga AMARAN keras, tidak perlulah kalian menyinggah di blog ini sekiranya hanya ingin mengambil tahu hal diriku, mengintip-ngintip perjalanan hidupku demi untuk melihat aku jatuh dan bertujuan menjatuhkan aku. Kerana aku tetap aku yang menjadi aku dan kekal sebagai aku. Segala sesuatu adalah dari DIA MAHA KUASA, aku redha. Jika ternyata blog ini tidak memberi apa-apa faedah pada kalian, baik kiranya kalian melarikan tetikus ke button X (cancel) di atas sebelah kanan dan tekan button tersebut. Dengan itu kalian akan terpisah dari dunia coretanku. Maka ingin aku ucapkan SELAMAT TINGGAL dan tak lupa TERIMA KASIH kerana sudi mengunjunginya walaupun seketika.

Followers

26 September 2008

..::My Cuti-cUTI At hOMEStay Kg Haji DoraNi, Sg bESar::..


Sedikit perkongsian my journey kat umah family angkat yang terletak di hujung Selangor iaitu Daerah Sabak Bernam. Sememangnya mengambil kesempatan bersahur n berbuka di umah family angkat berikutan cuti raya yang tersangat la awal.... Habiskan 3 hari kat sana dengan pelbagai aktiviti, bukan jea g bercuti-cuti tapi buat keja gak.


22hb September 2008
Bertolak kuar dari UKM dalam kul 10.30 pagi. Then naik komuter n sampai dalam kui 12.30 tgh kat Puduraya. Berlegar-legar seketika untuk mencari tiket (sebenarnya tak taw pun kat ne nak beli..huhuhu) Akhirnya dapat gak tiket...bas kul 2.00 ptg. wuawuawua...Sangat la bowink menunggu, hanya Allah ja yang taw. Sesudah bas sampai, terus gerak n sampai Homestay Kg Haji Dorani dalam kui 5.00 ptg. Semestinya dijemput oleh abah n mak. Sampai ja umah, rehat jap coz penat sangat. Agak lewat petang tolong mak di dapur, buat popia basah (first time gak lak buat walaupun suka makan, slalu tgk n beli ja orang buat). Buat banyak tul......rasanya da la dalam 50 ketul. Agih-agihkan kat jiran n then bawa ke surau time solat terawih. Tapi malang n cedih gak la terlupa langsung-langsung nak ambik walaupun sekeping gambar. Maybe kerana keletihan yang melampau so terlupa 'snap n click'. Di jamu macam-macam time berbuka (sirap ais+teh o, sotong goreng+sotong masak kunyit, sayur jawa, cucur udang, popia basah..apa lagi ekk??) Blek ja terawih......debummm, tido terus. Ngantok sih.


23hb September 2008

Sahur makan jea makanan yang berbaki semalam. Hari ni da aktiviti lagi. Buat kueh siput. Macam susah ja bunyinya rupanya bila blajar n buat, serius senang bangat. Cuma agak menyakitkan ibu jari tangan bila nak menghabiskan adunan 2kg tuh. Tak percaya leh test power. Lepas zohor dalam kul 3 lebih temankan mak gie cari kueh raya. Last-last mak tak beli pape pun, acik je yang beli. Berkotak-kotak gak la. Sempat gak ku ajak mak g beli kerepek untuk dibawa balek kampung. Habis borong sakan coz amatlah murah. Blek ja umah terus solat Asar then mula la aktiviti memasak kat dapur. Menu hari ini asam pedas ikan pari, ikan goreng, sambal belacan, bayam masak air, sayur+ayam paprik, mee sup, bubur jagung, air tebu+air teh o dan tak ingat la apa lagi. Jenuh memasak kat dapur. After solat terawih, tak terus tido macam malam sebelum ni. Borak-borak ngan mak n abah sambil makan+merasa kueh siput buatan sendiri. Sangat la sedap....tak caya mai la raya kat umah n rasa la.







24hb September 2008
Hari ini agak kelam kelibut coz terpaksa bangun awal untuk bersahur coz nak mengambil adik Lukman kat Teluk Intan. Sahur ala kadar jea then bergegas siap n kuar sebelum subuh lagi ke Teluk Intan. Sampai kat Teluk Intan seusai ja azan subuh, ambil adik Lukman kat Perhentian Teluk Intan n solat subuh kat masjid yang berdekatan. Taw-taw jea sedara abah ramai kat Teluk Intan, so p umah adik abah untuk ambik my tiket yang telah siap dibeli. Kejap jea singgah n teruskan perjalanan ke umah mak n ayah kepada abah. Singgah agak lama memandangkan i n mak masing-masing bergilir ke tandas. hahahaha. Nie penangan asam pedaih ikan pari n sambai belacan. Sampai umah terus ja solat zohor n tido coz dah letih n penat bangat 'membuang' sampai aku dah lembik tak bermaya. Bangun-bangun ja dah petang...apalagi solat asar n terus ke dapur membantu mak memasak. Pastinya makan besar memandangkan esok dah nak blek. hehehehe. Makan besarnya ikan bakar, bayam masak air, udang masak kicap, kari kepal ikan, bubur nangka, air fresh oren+milo ais. Habeh ja terawih malam ni terus g umah ibu coz tebus salah ku yang tak dapat berbuka katnya hari ni memandangkan perut ku masih tak 'sihat'. Ibu bagi buah tangan untuk anak dia sowunk ni. Lewat malam baru blek.





25 September 2008
Sahur dalam suasana yang agak tegang...Mak n abah sedih aku dah blek. Well. dowunk kena time hakikat i hav a real family. hehehe. Abah still buat lawak macam besa cuma mak ja yang terserlah kesedihannya. Gerak dari umah kul 7.15 pg coz nak kena naik bas kui 9.00 pg kat Teluk Intan. Tak lupa titipan untuk mak n abah. Mak n Abah......thank a lot coz sudi terima aku p bermalam kat umah, minta halal makan, minum n pakai. Selamat Hari Raya, maaf zahir n batin. Insyaallah da rezeki sampai lagi kat sana. Luv u so much...Ku sampai kat home sweet home dalam kui 4.30 petang. Keletihan yang bersangatan.


No comments:

S@y@ s@y@ng f@m!ly s@y@

S@y@ s@y@ng f@m!ly s@y@