CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

AMARAN KERAS!!! BACA sebelum scroll ke bawah

Aku tak minta apatah memaksa sesiapa untuk membaca tulisan dan coretan di blog aku ini. Segala yang tertulis dan tercoret adalah dari aku kepada aku juga untuk aku. Kalian bebas untuk menafsirkan setiap tulisan dan coretan itu tapi ketahuilah bahawa hanya aku yang mengerti hakikat sebenar di balik semuanya. Jangan mengatakan yang bukan-bukan di belakangku kerana aku tidak akan memaafkan perkara-perkara yang kalian katakan apatah lagi kiranya ia tidak benar. Andai mahu ketahui kebenaran, ayuh bertanya sendiri pada pemilik blog ini iaitu AKU. Juga AMARAN keras, tidak perlulah kalian menyinggah di blog ini sekiranya hanya ingin mengambil tahu hal diriku, mengintip-ngintip perjalanan hidupku demi untuk melihat aku jatuh dan bertujuan menjatuhkan aku. Kerana aku tetap aku yang menjadi aku dan kekal sebagai aku. Segala sesuatu adalah dari DIA MAHA KUASA, aku redha. Jika ternyata blog ini tidak memberi apa-apa faedah pada kalian, baik kiranya kalian melarikan tetikus ke button X (cancel) di atas sebelah kanan dan tekan button tersebut. Dengan itu kalian akan terpisah dari dunia coretanku. Maka ingin aku ucapkan SELAMAT TINGGAL dan tak lupa TERIMA KASIH kerana sudi mengunjunginya walaupun seketika.

Followers

22 September 2008

..::HAri Yang BerbAki::..


Bertarikh 22hb Sept bersamaan dengan 22 Ramadhan...Dicampur, tolak, darab and bahagi lebih kurang 8 ari jea lagi kita akan berkesempatan mengejar Lailatul Qadar...Tak pasti sama ada peroleh ataupun tidak, yang afdal sama-sama la kita berusaha bertungkus lumus untuk mengejar ganjaran and keberkatan di 10 malam terakhir.Dalam pada tidak......8 ari lagi jugak kita akan meraikan kedatangan Syawal. Hari kemenangan bagi seluruh umat Islam di dunia ni.


Sunyi sangat kat c-ni...semua orang dah blek umah and kampong masing-masing. Aku jea yang masih kat c-ni. huhuhu. Kat blok ku ni pun just ada aku and kawan rapat ku, Atikah. Takut sangat coz dah tak da sapa-sapa kat c-ni. Keselamatan la masalahnya....coz blok kami ni memang slalu dimasuki@dicerobohi orang luar. Da kejadian curi laptop, duit, kamera, hp dll. Malah yang lagi teruk da ngedap-mengedap and cubaan nak rape. Fuhhhh...punya la bahaya. (Tak pa la..serah kat Allah, moga dilindungi dari bahaya dan mala petaka.)


Aku leh ja nak blek awai...16hb pun leh cabut dah tapi cean ngan Atikah. Tarikh tiket dia 22hb.... kat c-ni kawan-kawan dia tak da dah yang blek lewat so aku rasa bertanggungjawab nak temankan dia. Di kesempatan tu ku berusaha menyiapkan assigment yang bertimbun dan bertindan. So tak da la rasa membazir or menyesal blek lewat. Sememangnya ada kebaikan untuk diri.

Di kesempatan ni nak ucap gak time kasih kat tuan punya moto coz sudi pinjamkan moto untuk kegunaan aku sehari dua yang berbaki sebelum blek kampong. (Thanks eikk...tikah pun ucap time kasih banyak-banyak.) Mula tu macam tak nak coz ingat tak da pa yang nak dibuat and tak da nak pegi ke mana-mana. Tapi tak kisah la kalu dah orang nak bagi, kita ambik ja la. Rezeki jangan ditolak and bala jangan dicari. hehehe. Sememangnya telah diatur olehNYA....dengan adanya moto tu la aku and Atikah dapat berbuka kalu tak alamatnya telan meggi ja la time buka posa. Mana taknya, nak dijadikan cite la....kami tak tahu menahu bahawasanya cafe UO dah tutup pun, last beroperasi Jumaat lepas. Haru-haru..... Kesudahannya, untuk dua hari berbaki kat c-ni aku and Atikah menapau makanan dari bazar Ramadhan.


Yea...yea....yea.....yea...ri nie means tengahari nanti aku akan bertolak blek. Tapi perjalanan ku agak panjang. untuk sampai ke Pulau Pinang. Perjalanan kali ini memerlukan ku untuk melakukan persinggahan sebentar cuma di Sabak Bernam bagi menziarahi family angkat yang telah sekian lama tak dikunjungi. Tidak la berlama-lamaan...cukup 1-2 berbasa-basi, insyaallah 25hb paginya aku akan meneruskan perjalanan menuju ke destinasi sebenar dan semestinya kampung halaman tercinta. Ibu, Ayah, Atok, Kak Long, Abg Cik, Akasyah, K.Shima, Abang, Adik, Baby dan sepupu-sepapat yang len nantikan kepulanganku.....hihihihi.


Hakikatnya, bila blek umah agak lewat untuk beraya di kampong khususnya baru la feel insan perantau. hehehe. Terasa kerinduan yang bersangatan, pilu hati, sayu pun ada, sedih terkenang dan segala macam rasa yang bersifat sentimental. hikhikhik. Ditambah runtun atie when dengar lagu-lagu raya yang mendayu-dayu. sob...sob...sob... OK....bye...bye....Nak siap barang ntuk blek. Tak sabaq ngat.

No comments:

S@y@ s@y@ng f@m!ly s@y@

S@y@ s@y@ng f@m!ly s@y@