CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

AMARAN KERAS!!! BACA sebelum scroll ke bawah

Aku tak minta apatah memaksa sesiapa untuk membaca tulisan dan coretan di blog aku ini. Segala yang tertulis dan tercoret adalah dari aku kepada aku juga untuk aku. Kalian bebas untuk menafsirkan setiap tulisan dan coretan itu tapi ketahuilah bahawa hanya aku yang mengerti hakikat sebenar di balik semuanya. Jangan mengatakan yang bukan-bukan di belakangku kerana aku tidak akan memaafkan perkara-perkara yang kalian katakan apatah lagi kiranya ia tidak benar. Andai mahu ketahui kebenaran, ayuh bertanya sendiri pada pemilik blog ini iaitu AKU. Juga AMARAN keras, tidak perlulah kalian menyinggah di blog ini sekiranya hanya ingin mengambil tahu hal diriku, mengintip-ngintip perjalanan hidupku demi untuk melihat aku jatuh dan bertujuan menjatuhkan aku. Kerana aku tetap aku yang menjadi aku dan kekal sebagai aku. Segala sesuatu adalah dari DIA MAHA KUASA, aku redha. Jika ternyata blog ini tidak memberi apa-apa faedah pada kalian, baik kiranya kalian melarikan tetikus ke button X (cancel) di atas sebelah kanan dan tekan button tersebut. Dengan itu kalian akan terpisah dari dunia coretanku. Maka ingin aku ucapkan SELAMAT TINGGAL dan tak lupa TERIMA KASIH kerana sudi mengunjunginya walaupun seketika.

Followers

22 February 2009

GangguAN

Hati rasa serba tak kena sepertinya berhadapan dengan 'gangguan'. Diri cuba menyemak dan meneliti apakah 'gangguan' itu?? Sememangnya 'gangguan' itu benar-benar menghantui diri. Malah 'gangguan' itu semakin menyerlahkan rupa bentuknya yang sebenar dengan kejadian beberapa perkara:

[tertangguh pembikinan draf tesis bab 3]
[file assignment Politik Asia Tenggara hilang ntah ke mana]
[berhadapan dengan ketidaklancaran hubungan dengan insan]
[wujud salah faham atau fahaman salah]
[tertundanya program di saat-saat akhir]

Sesungguhnya 'gangguan' ini sangat menyesakkan hidup. Segalanya jadi tak menentu. Diri menjadi takut dan gentar. Ya Allah, aku mohon padaMU...jangan selamanya aku menjadi buruan 'gangguan' itu. Nyatanya aku tidak kuat untuk menghadapinya. Aku insan yang dhoif.....perlu pada rahmat dan kasih sayangMU. Lindungi aku Ya Allah...

*******************************

Syukur dengan rahmat Allah.......dalam ujian ini diri terasa diberi peluang. Peluang untuk lebih dekat denganNya. Setelah sekian lama diri menghadapi kekangan waktu yang melampau, saat ini Allah campakkan sedikit ruang untuk kembali padaNya. Agak lama sunyi dengan suntikan tarbiyyah walaupun usrah masih menjadi satu tuntutan buat diri. Sedihnya kerana diri ketinggalan terlalu banyak tarbiyyah jemaah:

Rehlah dan Tajmi' Umum (18 Jan 09)
Kursus Asas Dakwah kepada Non-Muslim (1 Feb 09)
Daurah
Tamrin Pemantapan Fikrah (14-15 Feb 09)

Ruang yang diberikanNya mengizinkan aku untuk hadir ke Riadah Akhawat dan Aulad pada 22 Feb 09 bertempat di Tasik Cempaka. Asalnya program ini juga tidak dapat diri hadiri disebabkan tuntutan akademik iaitu kerja lapangan bagi subjek elektif yang dijadualkan pada 20-22 Feb 09. Sesungguhnya benarlah bahawa percaturan Allah Maha Hebat. Pada saat akhir (11.30 pagi dan waktu b,ertolak yang dijadualkan 3.00 petang) kerja lapangan batal dan ditunda ke waktu dan masa yang lain.

Terkesan akibat penundaan kerja lapangan. Nanti dengan kelapangan hati yang diberi olehNya diri mampu berfikir secara rasional. Terlahir rasa syukur padaNya..........ini adalah hadiahNya untuk diri yang berhadapan dengan 'gangguan'. Dia memberi diri kesempatan waktu ini untuk meminggirkan dan menjauhkan 'gangguan' itu dari diri ini.

Terima kasih Ya Rabb, Ya Illahi......Engkau Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang. Sesungguhnya Engkau Lagi Maha Mengetahui apa yang terbaik dan sebaliknya untuk hamba-hambaMu. Aku serahkan segalanya atas percaturanMu, segalanya baik atasMu.


******************************

Nur Khairunnisa...........cahaya sebaik-baik wanita. Tanya pada diri apa, kenapa, mengapa dan bagaimana dll berkenaan 'gangguan' itu?? Jawab juga pada diri. Sila cari penawar walaupun mungkin tidak dapat diubati terus Saya sayang diri saya.

No comments:

S@y@ s@y@ng f@m!ly s@y@

S@y@ s@y@ng f@m!ly s@y@