CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

AMARAN KERAS!!! BACA sebelum scroll ke bawah

Aku tak minta apatah memaksa sesiapa untuk membaca tulisan dan coretan di blog aku ini. Segala yang tertulis dan tercoret adalah dari aku kepada aku juga untuk aku. Kalian bebas untuk menafsirkan setiap tulisan dan coretan itu tapi ketahuilah bahawa hanya aku yang mengerti hakikat sebenar di balik semuanya. Jangan mengatakan yang bukan-bukan di belakangku kerana aku tidak akan memaafkan perkara-perkara yang kalian katakan apatah lagi kiranya ia tidak benar. Andai mahu ketahui kebenaran, ayuh bertanya sendiri pada pemilik blog ini iaitu AKU. Juga AMARAN keras, tidak perlulah kalian menyinggah di blog ini sekiranya hanya ingin mengambil tahu hal diriku, mengintip-ngintip perjalanan hidupku demi untuk melihat aku jatuh dan bertujuan menjatuhkan aku. Kerana aku tetap aku yang menjadi aku dan kekal sebagai aku. Segala sesuatu adalah dari DIA MAHA KUASA, aku redha. Jika ternyata blog ini tidak memberi apa-apa faedah pada kalian, baik kiranya kalian melarikan tetikus ke button X (cancel) di atas sebelah kanan dan tekan button tersebut. Dengan itu kalian akan terpisah dari dunia coretanku. Maka ingin aku ucapkan SELAMAT TINGGAL dan tak lupa TERIMA KASIH kerana sudi mengunjunginya walaupun seketika.

Followers

12 February 2009

.::GIGI - X-CIDENT - TESIS::.

Dah lama menahan rasa sakitnya gigi gerahamku ini. Asalnya berlubang kecil dan sekarang dah besar amat. Kesimpulannya memang tak dapat nak ditampal lagi. Dr. men'suggest'kan aku samada cabut atau buat rawatan akar gigi. Hurmmm…..pikir punya pikIr akhirnya putuskan nak buat rawatan akar gigi ja. Tak nak muda-muda aggg dah tak da gigi. Dah la gigi geraham lak tu, amat penting untuk mengunyah

Cuti Tahun Baru Cina hari tu blek la aku ke kampung halaman. Then merantau la aku bersama ayah tercinta mencari klinik yang menawarkan rawatan akar gigi. Banyak klinik yang tutup coz still dalam mood Tahun Baru Cina ~banyaknya kat Penang klinik gigi kepunyaan kaum itu~ dan rawatan ni tak da di klinik or hospital kerajaaan.

First jumpa klinik yang menawarkan rawatan akar gigi tu……first for sure aku tanya pasal harga. Mana taknya kalu cabut gigi kat klinik biasa pun RM60-80 apatah lagi kalu buat rawatan akar gigi, kompem mahal. Seram jugak la dengar harga rawatan tu RM350 dan ianya ada susulan maybe dalam 4-5 kali. Ayah aku ok ja tapi ku plak tak sanggup. I cakap kat ayah cari klinik ISLAM ja dulu. Mana taw murah skit cos klinik yang aku gie tue memang agak mahal.

Akhirnya jumpa lak jugak klinik ISLAM yang menawarkan rawatan akar gigi atas bantuan serta cadangan Kak Long tersayang. Errrkkk…….harganya RM300 dan susulan dalam seminggu gak lak lebih kurang. Maka berfikir la lagi diriku ini. Dengan isu harganya lagi then masalah rawatan susulan plak. Masalah besar rawatan susulan coz ku cuti pendek ja then 2 hari lagi nak blek UKM dah. Kompem tak sempat dan akan menyusahkan untuk aku blek kerap bagi menghabiskan rawatan susulan tersebut. ~final year menghalang aku untuk kerap balik kerana diikat dengan TESIS~

Keputusannya…………….tak jadi la nak buat rawatan akar gigi dan aku putuskan nak cabut gigi ja la. Di sebabkan masanya terbatas kat umah, aku sedia untuk cabut gigi sekembalinya ke UKM. Then ari ni bersamaan 12 Feb 2009 baru berkesempatan untuk bertandang ke Pusat Kesihatan UKM untuk mencabut gigi. Besanya kena buat temujanji dan kadang-kadang tu 2-3 week after tu baru leh buat rawatan. ~
ni antara faktor malas nak ke PK~ Aku bagitaw kakak kat kaunter tu ku memang tak tahan sangat, nak study pun tak boleh, berdenyut-denyut sampai sakit kepala, tido tak lena, nyilu yang amat…sakit tak taw nak kata sampai dah tahap kumur mulut ngan air pun dah cukup menyakitkan hingga airmata menitis. ~I cakap jujur dan tak dak tambahan cerita sesedap rasa~

Kerna itu dapat jugak la aku cabut gigi. Selamat kejap ja, tak sampai setengah tunggu dah leh masukMaka tamatlah riwayat gigi ku yang amat berbakti sebelum ni. ~huhuhhuhu~ Atas faktor gigi yang dicabut adalah gigi geraham maka aku perlu berpantang dan berhati-hati dalam tempoh 24 jam awal ini. ~tak boleh berkumur dan meludah, tak boleh makan dan minum yang panas, kena telan ja air liur~ Sememangnya seksa sangat malah gusi,bibir dan pipi ku bengkak sebelah ditambah plak ngan rasa kebas ~tetiba rasa mungkin macam jadi petak dan berkotak-kotak~

Sekarang ni dah ok skit tapi bila dah habis ubat kebas tu memang rasa sakit tak taw nak kata. Intai-intai keadaan my oral, masyaallah teruk nguh kondisinya. Lubang sangat luas dan dalam. Darah terlalu banyak yang keluar dan tak henti-henti. Takut gak ni coz macam da rasa serpihan gigi yang tertinggal dan tak habis cabut. ~huhuhhuhu~



***********************************

Wahwahwah…sakit-sakit pun sempat plak gie menyinggah ke Alamanda. Dah alang-alang pinjam moto Si Wan, pecut jea la ke sana dengan membawa Dayah yang sememangnya beria dan bersemangat waja nak ke sana. Jalan ja la lebih, dalam erti kata just window shopping. Kalu dah keja boleh la membeli dengan sakannya, nie duit pun bergantung kat PTPTN ja. Point penting dan mendebarkan ialah tyme nak blek dari Alamanda dalam kul 3.15 petang tadi. Rasa macam nak meletus dan gugur jantung ni.

Allah Maha Kuasa…..Allah Maha Agung…….aku dan Dayah sangat nyaris berhadapan dengan maut atau kecederaan akibat kemalangan. Istighfar tak terkata sasa itu. Hampir saja jatuh menyembah jalan raya dan berlaga dengan benteng-benteng kecil di tepi jalan. Semuanya atas kesilapan sendiri dan dalam masa yang sama brek moto rosak so tak dapat nak berfungsi. Dayah siap menjerit lagi di mana menambahkan rasa cuak aku.
~Maaf yea Dayah atas situasi ini~ Mujur juga aku masih bisa mengawal keadaan dan tidak panic dengan jeritan Dayah. Bukan di sengajakan dan syukur coz terselamat. Inilah buktinya kuasa BASMALLAH…..buat apa-apa mulakan dengan bismillah, insyaallah DIA akan sentiasa melindungi kita
.

**********************************

Walaupun sakit gusi ini masih berlanjutan serta masih lagi tersentak dan terkejut dengan situasi yang tak dijangka tadi tiada alasan untuk aku bermalas-malasan. Kena siapkan tesis…..WAJIB bagi diriku ini. Jumaat adalah tarikh di mana aku perlu menyerahkan BAB I dan BAB II kepada papa rizal a.k.a Dr. Rizal iaitu supervisior aku yang tercinta. Chaiyok…chaiyok….

No comments:

S@y@ s@y@ng f@m!ly s@y@

S@y@ s@y@ng f@m!ly s@y@