CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

AMARAN KERAS!!! BACA sebelum scroll ke bawah

Aku tak minta apatah memaksa sesiapa untuk membaca tulisan dan coretan di blog aku ini. Segala yang tertulis dan tercoret adalah dari aku kepada aku juga untuk aku. Kalian bebas untuk menafsirkan setiap tulisan dan coretan itu tapi ketahuilah bahawa hanya aku yang mengerti hakikat sebenar di balik semuanya. Jangan mengatakan yang bukan-bukan di belakangku kerana aku tidak akan memaafkan perkara-perkara yang kalian katakan apatah lagi kiranya ia tidak benar. Andai mahu ketahui kebenaran, ayuh bertanya sendiri pada pemilik blog ini iaitu AKU. Juga AMARAN keras, tidak perlulah kalian menyinggah di blog ini sekiranya hanya ingin mengambil tahu hal diriku, mengintip-ngintip perjalanan hidupku demi untuk melihat aku jatuh dan bertujuan menjatuhkan aku. Kerana aku tetap aku yang menjadi aku dan kekal sebagai aku. Segala sesuatu adalah dari DIA MAHA KUASA, aku redha. Jika ternyata blog ini tidak memberi apa-apa faedah pada kalian, baik kiranya kalian melarikan tetikus ke button X (cancel) di atas sebelah kanan dan tekan button tersebut. Dengan itu kalian akan terpisah dari dunia coretanku. Maka ingin aku ucapkan SELAMAT TINGGAL dan tak lupa TERIMA KASIH kerana sudi mengunjunginya walaupun seketika.

Followers

09 February 2011

Sikit pun cheq tak belagak lahaii, dunia jaa semua nihh.

Tajuk tuhh AMARAN awai-awai lagi yang cheq bukan nak perasan or menunjuk-nunjuk hebat laa kononnya E|D|U|C|AT|E|D dengan semua yang disenaraikan kat bawah nihh. Ini sekadar motivasi untuk diri. Meluat nak baca sila get out from my blog naaa. Sekian berita melaporkan. Hihihihihi. Amacam, garang dak??


UPSR [d.o.n.e]

PMR [d.o.n.e]

SPM [d.o.n.e]

STPM [d.o.n.e]

Degree [d.o.n.e.]

Master [semi-d.o.n.e]

PHD???




But….

But….

Tapi….

Tapikan…

Bilamana….

Adakan…

Huhuhuhuhuu…….

Pikir nihh…

Serabot lahaiiii..

Ggggrrr…….


************


Tarikh: 8 Januari 2011

Lokasi: Bilik UMCEDEL

Masa: Kurang pasti tapi before 1.00 p.m


Planning asal futher PHD nihh memang takdak dalam list. Bukan takmo but I wanna work (nak berbakti lue, bagi ibu-ayah merasa duwet gaji anak) and the important thing adalah to get working experience at least 3-5 year before couple with Mr. PHD. Doing PHD bukan something yang mudah macam lagu ‘easy come, easy go’ tu. Dah couple ngan Mr. PHD kompem laa have a BIG responsibility macam married couple gak, takleh memain and must have a good commitment. So I worried if I can’t give full attention to Mr. PHD. Tawkot nanti kena divorce lak ngan Mr. PHD…. merana tue dah penat-penat together tak berjaya. Masa pun rugi kan??



Sembang-sembang separa ilmiah ngan seorang pensyarah di sebuah IPTA. Then ditanya berkenaan perancangan kerja after finished my master. Maka dia pun give advice to me to apply as a lecture in his university. So, daku yang manis ini tersenyum jepp sebab rasa macam kerdil jaa nak apply jadi lecture kat IPTA, if kat kolej-kolej tuhh ok lagik la. Lagi tak tersangka when Profesor. Madya nih suggest to me to do PHD and offer himself to be my supervisor but research must related dengan bidang dia laa, Administration Science & Policy. Related jea laa ngan my master course right now, Public Adminidtration tapi…….. bukan mudah membuat keputusan. Haruskah mempersiakan atau bagaimana??





Firman Allah SWT yang bermaksud:

“….barangsiapa yang bertaqwa kepada Allah nescaya Dia akan mengadakan baginya jalan penyelesaian. Dan memberinya rezeki dari arah yang tidak disangka-sangka. Dan barangsiapa yang bertawakkal kepada Allah nescaya Allah akan mencukupkan (keperluan)nya. Sesungguhnya Allah melaksanakan urusan yang (dikehendakinya). Sesungguhnya Allah telah
mengadakan ketentuan bagi tiap-tiap sesuatu.

No comments:

S@y@ s@y@ng f@m!ly s@y@

S@y@ s@y@ng f@m!ly s@y@