CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

AMARAN KERAS!!! BACA sebelum scroll ke bawah

Aku tak minta apatah memaksa sesiapa untuk membaca tulisan dan coretan di blog aku ini. Segala yang tertulis dan tercoret adalah dari aku kepada aku juga untuk aku. Kalian bebas untuk menafsirkan setiap tulisan dan coretan itu tapi ketahuilah bahawa hanya aku yang mengerti hakikat sebenar di balik semuanya. Jangan mengatakan yang bukan-bukan di belakangku kerana aku tidak akan memaafkan perkara-perkara yang kalian katakan apatah lagi kiranya ia tidak benar. Andai mahu ketahui kebenaran, ayuh bertanya sendiri pada pemilik blog ini iaitu AKU. Juga AMARAN keras, tidak perlulah kalian menyinggah di blog ini sekiranya hanya ingin mengambil tahu hal diriku, mengintip-ngintip perjalanan hidupku demi untuk melihat aku jatuh dan bertujuan menjatuhkan aku. Kerana aku tetap aku yang menjadi aku dan kekal sebagai aku. Segala sesuatu adalah dari DIA MAHA KUASA, aku redha. Jika ternyata blog ini tidak memberi apa-apa faedah pada kalian, baik kiranya kalian melarikan tetikus ke button X (cancel) di atas sebelah kanan dan tekan button tersebut. Dengan itu kalian akan terpisah dari dunia coretanku. Maka ingin aku ucapkan SELAMAT TINGGAL dan tak lupa TERIMA KASIH kerana sudi mengunjunginya walaupun seketika.

Followers

17 February 2010

Penangan DSLR

Di saat-saat tuntutan ilmu memenuhi minda lagi menyesakkan dada macam-macam keinginan pulak yang timbul. Dah tue kalu keinginan yang 'ekonomi' tak pa gak, but nie semua yang duit tiban-riban. Parah beb... semua cheq nak. Mana nak cekau duit lagu nie.Cheq sebenarnya kepingin sangat untuk memiliki kamera sendiri, milik peribadi. Sebelum ni da ada pun.. tapi tak berjenama pun sebab bajet tyme tu kureng so dapat tangkap BEN-Q jaa yang skrang telah pun tamat riwayat. Berjasa kat cheq ada laa dalam 2 tahun lebih kurang.

Ingat nak beli kamera baru.... kamera digital besa-besa jaa la. Tapi hati ni terlekat plak kat DSLR, tengok gambar cun banget. Dah tu sebelum ni sempat laa pegang and guna DSLR... sempat laa main tembak-tembak guna DSLR tu. Tue pun tyme kenduri kawen kak long sebab abang ipaq cheq pinjam dari kawan dia. So sepanjang masa abang ipaq aku pinjam tu, cheqdok godam sakan laa DSLR tu. Rasa macam sempoi jaa... pastu mula laa berangan mahu jadi juru kamera professional. wahahahaahaa..

Cheq pun punya laa semangat nak miliki DSLR nie pastu siap server segala macam kat tenet tu. Siap terjah semua forum yang da bincang pasal DSLR ni, nak tuntut ilmu punya pasai takot tak nyesal kemudian hari. Dalam tu cheq dapat laa senaraikan 3 DSLR dari 3 brand yang berlainan dengan harga cheq rasakan mampu milik. heheehhe. Tapi tak sure btui lagi harga dia mana paling sesuai ngan bajet cheq...Dah jugak server kat tenet beberapa kedai yang depa dok citer berbaloi and leh dapat harga murah. Salah satunya ada kat Penang maka lagi laa mengujakan aku.

So minta laa sangat ramai-ramai leh pakat bantu aku bagi komen and cadangan... DSLR mana yang terbaek untuk cheq yang fresh ni, tak taw pape pasal DSLR tapi nak guna jugak. Cheq tak dak laa pulun nak jadi juru kamerea professional just nak tangkap gambar yang chantek untuk kepuasan sendiri. Mungkin nanti bila dah terer bagai baru laa nak rembat DSLR yang lebih canggih. hehehe. Boleh jugak kawan-kawan bagitaw kedai-kedai yang murah untuk beli DSLR ni kat cheq.

So...
TOLONG cheq....
Tolong....
Tolong.

Which one better for me??
The besties best for beginner like me....

1) DSLR SONY A-230





2) DSLR CANON EOS-1000D


3) DSLR NIKON D3000


Cheq lagi rasa nak jugak-jugak DSLR nie bila jump laman web yang memang best ni. Kita leh ber'enjoy' dengan DSLR sendiri. Just klik ENJOY WITH DSLR

1 comment:

Shahrin Zaidy Ahmad said...

saya syorkan nikon d3000 sbb dia senang digunakan... untuk beginner lg pun majalah Digital Camera pun rekomen yg nie

S@y@ s@y@ng f@m!ly s@y@

S@y@ s@y@ng f@m!ly s@y@