CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

AMARAN KERAS!!! BACA sebelum scroll ke bawah

Aku tak minta apatah memaksa sesiapa untuk membaca tulisan dan coretan di blog aku ini. Segala yang tertulis dan tercoret adalah dari aku kepada aku juga untuk aku. Kalian bebas untuk menafsirkan setiap tulisan dan coretan itu tapi ketahuilah bahawa hanya aku yang mengerti hakikat sebenar di balik semuanya. Jangan mengatakan yang bukan-bukan di belakangku kerana aku tidak akan memaafkan perkara-perkara yang kalian katakan apatah lagi kiranya ia tidak benar. Andai mahu ketahui kebenaran, ayuh bertanya sendiri pada pemilik blog ini iaitu AKU. Juga AMARAN keras, tidak perlulah kalian menyinggah di blog ini sekiranya hanya ingin mengambil tahu hal diriku, mengintip-ngintip perjalanan hidupku demi untuk melihat aku jatuh dan bertujuan menjatuhkan aku. Kerana aku tetap aku yang menjadi aku dan kekal sebagai aku. Segala sesuatu adalah dari DIA MAHA KUASA, aku redha. Jika ternyata blog ini tidak memberi apa-apa faedah pada kalian, baik kiranya kalian melarikan tetikus ke button X (cancel) di atas sebelah kanan dan tekan button tersebut. Dengan itu kalian akan terpisah dari dunia coretanku. Maka ingin aku ucapkan SELAMAT TINGGAL dan tak lupa TERIMA KASIH kerana sudi mengunjunginya walaupun seketika.

Followers

16 June 2011

Bila agaknya giliran kite??

Mungkin kita pernah menghadapi keadaan nie…

Suatu hari..hati sepi..hadapi kehidupan dengan tenang..

Tiba-tiba kita mendapat undangan/jemputan perkahwinan dari seorang teman..

Reaksi pertama..senyum..rasa bersyukur kerana teman kita telah bertemu jodoh..

Dalam sesaat hati tersentuh..senyum menjadi hambar..

Kita menilai diri kita.. "AKU BILA LAGI???"

Sungguh persoalan itu menduga diri kita..

Terkadang sudah jemu dengan setiap pertanyaan daripada emak..ayah..saudara-mara..kawan-kawan….jiran tetangga..

Sungguh..kita tidak ingin berada dalam situasi ini..

Kita juga berkeinginan untuk seperti orang yang lain...

Hidup berteman..hidup bahagia..punyai keluarga serta anak-anak yang comel.. :)

Sabar sahabat,

Tiga perkara sudah di janjikan ALLAH SWT yang tertulis di Loh Mahfuz atas kesemua umat manusia..REZEKI, JODOH dan AJAL..

Perjanjian ini tidak sedetik pun lewat apabila tiba masanya..usahkan ribut, taufan sekali pun tidak akan boleh menganjak janji ini..

Apa yang boleh kita lakukan..

Hanya doa sebagai pena untuk mencoret kepada kisah pengakhir janji Tuhan.

Tiadalah daya kita mempersoalkan apa yang telah diatur olehNya yang Maha Berkuasa ke atas setiap sesuatu..

Sahabat, kita didatangkan sebagai selemah-lemah kejadian dengan seberat-berat tanggungan..

"Dia Maha Mendengar dan Dia lebih tahu apa yg kita perlu daripada apa yangg kita mahu..Biar sedalam mana pun luka yangg tertoreh, berdoalah kerana ALLAH SWT Maha Memahami hati hambaNya"

- Salam Kebahagiaan Sahabat, Giliran Kita Pasti Akan Tiba Jua - Insyaallah..


1 comment:

Che Cha said...

hehe Allah tahu apa yang terbaek untuk kita. Belum masanya ;)

S@y@ s@y@ng f@m!ly s@y@

S@y@ s@y@ng f@m!ly s@y@