CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

AMARAN KERAS!!! BACA sebelum scroll ke bawah

Aku tak minta apatah memaksa sesiapa untuk membaca tulisan dan coretan di blog aku ini. Segala yang tertulis dan tercoret adalah dari aku kepada aku juga untuk aku. Kalian bebas untuk menafsirkan setiap tulisan dan coretan itu tapi ketahuilah bahawa hanya aku yang mengerti hakikat sebenar di balik semuanya. Jangan mengatakan yang bukan-bukan di belakangku kerana aku tidak akan memaafkan perkara-perkara yang kalian katakan apatah lagi kiranya ia tidak benar. Andai mahu ketahui kebenaran, ayuh bertanya sendiri pada pemilik blog ini iaitu AKU. Juga AMARAN keras, tidak perlulah kalian menyinggah di blog ini sekiranya hanya ingin mengambil tahu hal diriku, mengintip-ngintip perjalanan hidupku demi untuk melihat aku jatuh dan bertujuan menjatuhkan aku. Kerana aku tetap aku yang menjadi aku dan kekal sebagai aku. Segala sesuatu adalah dari DIA MAHA KUASA, aku redha. Jika ternyata blog ini tidak memberi apa-apa faedah pada kalian, baik kiranya kalian melarikan tetikus ke button X (cancel) di atas sebelah kanan dan tekan button tersebut. Dengan itu kalian akan terpisah dari dunia coretanku. Maka ingin aku ucapkan SELAMAT TINGGAL dan tak lupa TERIMA KASIH kerana sudi mengunjunginya walaupun seketika.

Followers

16 November 2008

..::What is L.A.D.I??::..

Kelmarin, Sabtu bertarikh 15hb November 2008 bersamaan dengan 17 Zulkaedah 1429H terLAHIRlah juadah istimewa daripada KAMI (tuan empunya blog, Atikah, Ain, Syida, Dayah dan Elly) iaitu L.A.D.I (Laksa Anak Dara Integrasi). ~ok tak nama ni kengkawan?? ~ Macam pelik ja nama dia tapi ok la coz yang bersusah payah n berusaha untuk menyediakan juadah laksa utara ni bukan orang utara ja ~tak kroni tau~ tapi mencampurkan adukkan air tangan individu dari semua bahagian Tanah Malaysia, ada dari Utara ~leader penting~, Selatan dan juga Timur. Sowi tertinggal orang dari bahagian Barat.


Tak nak berceloteh panjang sangat....just nk share gambar sepanjang KAMI menyediakan L.A.D.I istimewa ni. ~bukan untuk sapa-sapa tapi untuk sendiri makan~ Yang best sangat semua semangat nak sediakan juadah ni memandangkan semua adalah 'Hantu Laksa' terutama si penulis ni. ~hehehe~ Lagi sempoi penyediaan L.A.D.I sememangnya secara tradisional habis-habisan. Tiada istilah gas, machine blander, lesung batu, periuk, belanga dan dapur. Segalanya berdasarkan kekreatifan minda yang genius nak memanfaatkan apa yang ada kat bilik semata-mata.


---------- jeng jeng jeng -----------



>> Inilah antara perkakasan untuk penyediaan L.A.D.I<<


>>Pakat dok khusyuk peqisi ikan kembong@temenung curut<<


>>Botol sunquick yang berbakti almaklumlah tak dak blander<<


>>Rice cooker Syida jadi mangsa peralatan terpenting<<

>>Bukan laksa koboi naa coz cukup lengkap aksesorinya<<


>>Aksesori L.A.D.I dah disettlekan oleh tangan-tangan yang cermat<<

>>Membuak-membuak kuahnya bila dah masak n sedia untuk dimakan<<

>>L.A.D.I (Laksa Anak Dara Integrasi)<<


>>Sangat menyelerakan dipandang dan sedap lagi bila dimakan<<


>>Akhir kalam......bukti kelazatan L.A.D.I dari KAMI



Ada sapa-sapa nak minta menu?? Bisa aja dikongsi bersama. Insyaallah panjang umur KAMI, L.A.DI akan disediakan untuk lebih ramai lagi. ~hehehe~ Ni pun 2 bungkus laksa just cukup untuk 6 orang......Untuk lebih ramai lagi kena berbungkus-bungkus la jawabnya. Baru guna rice cooker pun dah menyentap kalu guna dapur macam kat umah comfirm leh buka kedai. Cayalah KAMI..... (^_^) Sem depan kita kena buat perancangan yang lebih strategik ya kengkawan!!!

5 comments:

affanazami said...

SEDAPnye kak!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! menyelerakan!

.::AdNiSya3108::. said...

hehehehehe
sedap ka??
yap sangat sedap...
memang puas hati la buat
walaupun hanya bersandarkan rice cooker
nak rasa skit ka??
leh ja nnti kita ms sm2 plak...

Anonymous said...

ewaaahhh....dah pandai masak laksa ya....kita celeng nak ??...mlh nak tengok laksa mak dara ke laksa anak dara yg lebih best...ngeh3x
anyway, its a good effort.....kalau rajin berusaha segalanya bisa aja...

.::AdNiSya3108::. said...

Hahahaha.....
ma kaceh ya...
Pastinya laksa anak dara la lbh myengat
Kan ank dara darahnya manis2 lg
hehehe
jgn mare noo mualimmah

:: @ m e r a l i t y :: said...

pergh siap buat laksa ha...lapaq2 laksa kat ukm nanti leh suruh hang buat...huhuhuhu

S@y@ s@y@ng f@m!ly s@y@

S@y@ s@y@ng f@m!ly s@y@