CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

AMARAN KERAS!!! BACA sebelum scroll ke bawah

Aku tak minta apatah memaksa sesiapa untuk membaca tulisan dan coretan di blog aku ini. Segala yang tertulis dan tercoret adalah dari aku kepada aku juga untuk aku. Kalian bebas untuk menafsirkan setiap tulisan dan coretan itu tapi ketahuilah bahawa hanya aku yang mengerti hakikat sebenar di balik semuanya. Jangan mengatakan yang bukan-bukan di belakangku kerana aku tidak akan memaafkan perkara-perkara yang kalian katakan apatah lagi kiranya ia tidak benar. Andai mahu ketahui kebenaran, ayuh bertanya sendiri pada pemilik blog ini iaitu AKU. Juga AMARAN keras, tidak perlulah kalian menyinggah di blog ini sekiranya hanya ingin mengambil tahu hal diriku, mengintip-ngintip perjalanan hidupku demi untuk melihat aku jatuh dan bertujuan menjatuhkan aku. Kerana aku tetap aku yang menjadi aku dan kekal sebagai aku. Segala sesuatu adalah dari DIA MAHA KUASA, aku redha. Jika ternyata blog ini tidak memberi apa-apa faedah pada kalian, baik kiranya kalian melarikan tetikus ke button X (cancel) di atas sebelah kanan dan tekan button tersebut. Dengan itu kalian akan terpisah dari dunia coretanku. Maka ingin aku ucapkan SELAMAT TINGGAL dan tak lupa TERIMA KASIH kerana sudi mengunjunginya walaupun seketika.

Followers

22 November 2011

d'murahkan REZEKI

Ramai daripada para sahabat saya mengeluh mengenai permasaalahan rezeki.Ada yang telah berusaha kuat tetapi masih gagal. Jawapan kepada masaalah ini masih lagi ... IMAN dan AMAL soleh.



Sebenarnya selain berusaha gigih melalui jalan2 logik untuk mendapat rezeki, ada perkara-perkara yang harus dilakukan ;-


1. Mengetahui hakikat bahawa rezeki yg Allah bagi adalah untuk kita guna pada jalannya dan bukannya untuk hawa nafsu kita.

2. Sedekah di awal pagi. Seruan Rasulullah SAW tentang sedekah. Setiap awal pagi, semasa terbit matahari, ada dua malaikat menyeru kepada manusia di bumi. Yang satu menyeru, 'Ya Tuhanku, karuniakanlah ganti kepada orang yang membelanjakan hartanya kerena Allah'. Yang satu lagi menyeru, 'Musnahkanlah orang yang menahan hartanya'.''

3. Menjaga solat lima waktu berjemaah di masjid(untuk lelaki). Hadis menyebut : “Allah akan menjaga rezeki mereka yang menjaga solatnya"

4. Menjauhi diri dari maksiat. Hadis menyebut : “Maksiat adalah punca tertolaknya rezeki"

5. Berbuat baik kepada kedua ibu bapa. Hadis menyebut : “Amalan yang paling cepat dapat balasan di dunia ialah berbuat baik kepada kedua ibubapa"

6. Menghubungkan silaturrahim-"Barang siapa yang inginkan untuk luaskan rezeki nya, serta di panjangkan umur nya, maka hendaklah ia memanjangkan silaturrahim”. (Hadith riwayat Bukhari)

7. Membaca surah waaqiah selepas maghrib. Sabda Rasulullah s.a.w. : “Barang siapa yang membaca surah Al-Waqi’ah setiap malam maka dia tidak akan tertimpa kefakiran dan kemiskinan selamanya. Dan surah Al-Waqi’ah adalah surah kekayaan, maka bacalah ia dan ajarkan kepada anak-anakmu semua.”

8. Solat isyrak dan dhuha. Hadis : "Dua rakaat Dhuha menarik rezeki dan menolak kepapaan"


Diharap dapat membantu.


No comments:

S@y@ s@y@ng f@m!ly s@y@

S@y@ s@y@ng f@m!ly s@y@