CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

AMARAN KERAS!!! BACA sebelum scroll ke bawah

Aku tak minta apatah memaksa sesiapa untuk membaca tulisan dan coretan di blog aku ini. Segala yang tertulis dan tercoret adalah dari aku kepada aku juga untuk aku. Kalian bebas untuk menafsirkan setiap tulisan dan coretan itu tapi ketahuilah bahawa hanya aku yang mengerti hakikat sebenar di balik semuanya. Jangan mengatakan yang bukan-bukan di belakangku kerana aku tidak akan memaafkan perkara-perkara yang kalian katakan apatah lagi kiranya ia tidak benar. Andai mahu ketahui kebenaran, ayuh bertanya sendiri pada pemilik blog ini iaitu AKU. Juga AMARAN keras, tidak perlulah kalian menyinggah di blog ini sekiranya hanya ingin mengambil tahu hal diriku, mengintip-ngintip perjalanan hidupku demi untuk melihat aku jatuh dan bertujuan menjatuhkan aku. Kerana aku tetap aku yang menjadi aku dan kekal sebagai aku. Segala sesuatu adalah dari DIA MAHA KUASA, aku redha. Jika ternyata blog ini tidak memberi apa-apa faedah pada kalian, baik kiranya kalian melarikan tetikus ke button X (cancel) di atas sebelah kanan dan tekan button tersebut. Dengan itu kalian akan terpisah dari dunia coretanku. Maka ingin aku ucapkan SELAMAT TINGGAL dan tak lupa TERIMA KASIH kerana sudi mengunjunginya walaupun seketika.

Followers

22 October 2010

Dengar ini cerita saya ---->>

Agak pernah dengar tak UMCEDEL?? Perlu ke nak tahu apa menda tu?? If takmo tau pun cik comey tetap mahu bagitaw jugak. Boleh tak cakap, suka atie la sebab ini blog cik comey. Hikhikhikhik. Kiut bukan nama cik comey ~pasan tak semena-menanya~ Tapi tak juga sebab ada orang panggil saya kakak comey/cik comey kerna mereka cakap saya comey. ~menggeleng-gelengkan kepala rasa mereka silap, hikhikhik~ Oppssss, larik topic suda. Kembali kepada perbahasan awal…… wahhh sebegitu formal lenggok bahasanya.

Untuk pengetahuan sayang-sayang semua ~sayangkah kamu pada cik comey?~ UMCEDEL stand for University Malaya Centre for Democracy and Elections. Baru sesangat ditubuhkan pada April 2010. Merupakan pusat penyelidikan ilmiah yang mengkhususkan kepada kajian dalam aspek demokrasi dan pilihanraya di Malaysia. Dan perancangan jangka panjang turut ingin menjalankan penyelidikan berkenaan demokrasi dan pilihan raya di negara lain dalam rantau Asia. Pusat penyelidikan ini turut menggabungkan penyelidikan dari pelbagai displin ilmu lain seperti geografi pilihan raya, sejarah pilihan raya, sosiologi politik, media dan pilihan raya, politik serantau dan politik antarabangsa.

Amacam best tak, best tak? Cik Comey rasa sangat best….dan pastinya best kepada pelajar-pelajar bidang politik atau yang berminat dengan politk, juga untuk ahli akademik, ahli politik dan sesiapa sahaja yang berminat dalam bidang kajian ini. Okies, cerita pasal UMCEDEL ini belum tamat maka sila tetapkan mata pada pages ini. Cik comey mahu paksa kamu tengok objektif pusat penyelidikan ini:

1. Menjadi satu pusat setempat untuk kajian dan sumber rujukan dalam pilihan raya dan demokrasi di Malaysia.

2. Untuk membentuk pasukan penyelidikan pilihan raya yang boleh menjalankan penyelidikan apabila suatu pilihan raya atau pilihan raya kecil diadakan di Malaysia atau Asia Tenggara.

3. Untuk mengumpulkan ahli akademik dan penyelidik-penyelidik dalam pilihan raya dari pelbagai disiplin yang ingin berkongsi penyelidikan dan kepakaran di bawah sebuah pusat penyelidikan.

4. Untuk meletakkan dan mengaplikasikan teori-teori/pendekatan-pendekatan berkaitan dengan kajian demokrasi dan pilihan raya.

5. Untuk menyusun maklumat dan data mengenai demokrasi dan pilihan raya.

6. Untuk menggalakkan penyelidikan berkaitan kepada pilihan raya di kalangan pelajar sarjana.

Mereka ini pula adalah antara orang kuat UMCEDEL iaitu Profesor Dr. Mohammad Redzuan Othman, Dr. Zulkanain Abdul Rahman ~jahat kamo kerana berpura-pura tak berjawatan tapi selamat laa cik comey sangat bersopan santun lagi tertib gadis melayu~ Dr. Noor Sulastry Yurni Ahmad dan En. Amer Saifude Ghazali. Mereka ini hebat…. Cik blog tak tipu ~bohong sunat jak~

Penat suda berpot-pet pot-pet pasal UMCEDEL ni…. Depa kasik Cik Comey duwet kaa yang sebok-sbok mahu membebel di sini?? ~ppssstttt, Cik Comey adalah duta UMCEDEL okie. Hahahaahahah~ Macam ni ceritanya…… once upon a time… bla…blaa…bla….bla….. ekekekekee. Serius k… serius .. Dengan ini, penyimpan mohor-mohor besar raja-raja negara COMEY LOTTE KIUT MIUT memperkenankan ke bawah duli bahawa Cik Comey bakal bekerjaya di sana bermula November 2010. ~tepuk-tepuk tangan tanda hati suka riang ria sambil dushh-dushhh menumbuk ketepi rasa gundah gulana~ (^_^)


Inilah Cik Comey panggil UBAT HATI

Hadiah dari dia nikmat & rahmat

Tatkala hati sedang bocor

Dan makin kempis

Tapi DIA baik

Denganku

Selalu

Ada.

p/s: Kamu yang sayang Cik Comey, silalah doakan Cik Comey baik-baik di UMCEDEL yea. Takmo ngorat-ngorat meja, kerusi, kertas, pen dll eikk. Sila jaga hati kamo yea Cik Comey kerna nanti kamo mahu serah semula pada DIA. Jangan kasik calar-balar sebab DIA kasik hati kat kamo elok saja. ~mata terpolong konon-konon tersedar dari lamunan~


No comments:

S@y@ s@y@ng f@m!ly s@y@

S@y@ s@y@ng f@m!ly s@y@