CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

AMARAN KERAS!!! BACA sebelum scroll ke bawah

Aku tak minta apatah memaksa sesiapa untuk membaca tulisan dan coretan di blog aku ini. Segala yang tertulis dan tercoret adalah dari aku kepada aku juga untuk aku. Kalian bebas untuk menafsirkan setiap tulisan dan coretan itu tapi ketahuilah bahawa hanya aku yang mengerti hakikat sebenar di balik semuanya. Jangan mengatakan yang bukan-bukan di belakangku kerana aku tidak akan memaafkan perkara-perkara yang kalian katakan apatah lagi kiranya ia tidak benar. Andai mahu ketahui kebenaran, ayuh bertanya sendiri pada pemilik blog ini iaitu AKU. Juga AMARAN keras, tidak perlulah kalian menyinggah di blog ini sekiranya hanya ingin mengambil tahu hal diriku, mengintip-ngintip perjalanan hidupku demi untuk melihat aku jatuh dan bertujuan menjatuhkan aku. Kerana aku tetap aku yang menjadi aku dan kekal sebagai aku. Segala sesuatu adalah dari DIA MAHA KUASA, aku redha. Jika ternyata blog ini tidak memberi apa-apa faedah pada kalian, baik kiranya kalian melarikan tetikus ke button X (cancel) di atas sebelah kanan dan tekan button tersebut. Dengan itu kalian akan terpisah dari dunia coretanku. Maka ingin aku ucapkan SELAMAT TINGGAL dan tak lupa TERIMA KASIH kerana sudi mengunjunginya walaupun seketika.

Followers

06 December 2008

..::X-PERT 2008::..

.::Apa eikk X-PERT 2008?
_Singkatan kepada Ekspedisi Pemimpin Remaja Tahan Lasak 2008
_Antara siri lanjutan program yang telah disusun dalam PRODUCE-GEN3
_PRODUCE-GEN3 plak ialah Projek Remaja Dua Tahun Cemerlang Generasi Ketiga

.::Bila X-PERT ni dijalankan and kat mana ehh??
_Program ni dijalankan selama 4 hari 3 malam iaitu dari 27 hingga 30 November 2008
_Diadakan di Johor yang melibatkan Skudai, Larkin, Air Itam dan Batu Pahat.

.::Sapa yang bertanggungjawab menganjurkan X-PERT kali ni??
_X-PERT kali ni diamanahkan ke atas pundak Kelab Remaja JIM Johor dengan kerjasama Jawatankuasa Pembangunan Remaja(JKPR) JIM Pusat

.::Peserta X-PERT siapa yea??
_Mereka yang berusia 16 tahun iaitu berada di tingkatan 4
_Sewajibnya pernah mengikuti X-REK dan LEADERS

.::Apa yang cuba nak dicapai dalam program X-PERT sebenarnya??
_Cuba mendedahkan para peserta kehidupan masyarakat
_Fokus utama adalah melahirkan remaja yang memiliki 5R iaitu 5 ialah Ciri-Ciri dan Identiti sementara R ialah Remaja Muslim Kontemporari dan Progresif.
_5R itu ialah FAHAM, AMAL, BERPASUKAN, BERINOVASI dan BERMANFAAT

.::Apa aktiviti yang dijalankan??
_Aktivit sangat la banyak dan amat bermanfaat terutamanya kepada para peserta yang merangkumi aktiviti indoor dan juga outdoor
_Antara aktiviti indoor ialah Pra-Bersamamu, Salam X-PERT, Video Editing, Sahabatku, Akademik E-PERT dan Resolusi sementara aktiviti outdoor ialah Bersamamu(dapat task ke Rumah Warga Emas), Katak O Katak, X-PLORACE(bermula penjelajahan yang penuh cabaran) , Bersama Host(bersama keluarga angkat), Industri(dapat task ke kedai bakery) dan Masyarakat(dapat task mengedar risalah).

.::So, apa plak peranan saya kat X-PERT??
_Dah jadi rezeki saya still diberi amanah dan kepercayaan untuk menjadi pengiring kepada adik-adik KRJ Pulau Pinang (Afif, Adam, Faza dan Izzah) ke program X-PERT
_Bertanggungjawab gak memantau dan menjaga keadaan mereka sepanjang program berlangsung
_Pengiring turut dilibatkan dalam program maka jadi la saya PC secara ridak langsung untuk adik-adik kumpulan 4 (Yasser, Luqman, Basyir, Amin, sapa eikk lagi sorang, Marwah, Mari’ah dan Asma’)

.::Apa aktiviti yang ter‘ISTIMEWA’ sepanjang kat X-PERT??
_Suka bangat dapat pegi ke Rumah Warga Emas....sebenarnya ia merupakan Pusat Jagaan di mana kebanyakan warganya adalah mereka yang berasal daripada Hospital Permai (mental) tetapi mereka-mereka ini telah pulih dan mampu menguruskan diri sendiri namun still bergantung kepada ubat. Ditugaskan untuk memasak dan mehiburkan mereka...Pelbagai ragam dan telatah yang dapat dilihat.
_X-PLORACE..........perjalanan yang agak jauh dan memenatkan. Terpaksa mengikut ja ke mana arah tuju adik-adik kumpulan. Tapi beshhh walaupun macam nak tersesat sesat bak kata Yasser "jauh perjalanan luas pengalaman".
_Dapat family angkat tapi sebenarnya mak angkat ja coz nenek dalam lingkungan 60 lebih ni dok sorang ja kat umah yang sangat dhoif dengan bahagian belakang dah roboh walaupun hakikatnya da 6 orang anak. Sedih sangat tengok keadaan nenek ni tapi rasa bertuah amat coz dapat berbakti dan menggembirakan+menceriakan harinya walaupun semalam cuma. Berkesempatan masak untuk nenek ni makan malam dan sarapan....
_Dapat pie Kedai Bakery....memang puas hati coz dapat blajar buat pelbagai jenis roti n kek. Paling suka dapat buat bebola coklat yang dibulat-bulatkan dan digolek-golekkan ke dalam chocolate rice. Sedap tuhh...tambah bila letak dalam freeze n makan sejuk-sejuk..yum..yum...yum....Lagi la best bila tyme blek ja dapat macam-macam buah tangan dari pemilik kedai tu.
_Tyme Akademik X-PERT pun agak syok coz teruja tengok ke'terer'an adik-adik X-PERT menunjukkan kepakaran masing-masing dalam membuat video. Majoriti pakar gak lak sampai jeles i tengok coz i tak pandai sangat...
_Semuanya best tapi buat diri saya ni yang ter'ISTIMEWA'...hehehehehehe


.:: Jom kita ushar skit gambar-gambar yang ada...

~4 budAk BerRTUah yaNG dIiRIngI SebAGai PeSerTa X-PERT mEWakiLi PuLaU pInaNG~

~AnAk BuAH yANg sPOrtING + nAkaL bLaKa~

~ApA yAng taK kEna aaagg tUe YaSseR?? tYmE kAT tERmiNal Bas LaRkIN~

~keLaparAn + kEPEnaTan YaNg aMaT SamPai tERmAkAN NaSI BerLauk YanG tAk diseDaRI kEbaSIannYA~

.::Ada banyak gambar lagi sebenarnya tapi still dalam proses, nanti Ada kesempatan akan dipaparkan lagi. NANTIKAN!!!

6 comments:

asasLP said...

akak, sy nk join leh tak?

asasLP said...

akak, sy nk join leh tak?

.::AdNiSya3108::. said...

.::Boleh la sangat kalu ADIK SYAFIQ nak joint..Kan x dak masalah pun.
.::Nak joint ke??Meh arrr..Besh sangat

asasLP said...

mcm ne cr nk join nye.ape2 hal bgtau la..

asasLP said...

mcm ne cr nk join nye.ape2 hal bgtau la..

.::AdNiSya3108::. said...

laaa....serius nak joint ka??
Bleh ja tp ku kat Penang
kalu ko nak aktif boleh sgt
tp belah kl laaa
Da penggerak n jawatankuasa kt area sana gak
Nanti ku bg no org yg boleh ko hbngi kt area sana k....

S@y@ s@y@ng f@m!ly s@y@

S@y@ s@y@ng f@m!ly s@y@