CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

AMARAN KERAS!!! BACA sebelum scroll ke bawah

Aku tak minta apatah memaksa sesiapa untuk membaca tulisan dan coretan di blog aku ini. Segala yang tertulis dan tercoret adalah dari aku kepada aku juga untuk aku. Kalian bebas untuk menafsirkan setiap tulisan dan coretan itu tapi ketahuilah bahawa hanya aku yang mengerti hakikat sebenar di balik semuanya. Jangan mengatakan yang bukan-bukan di belakangku kerana aku tidak akan memaafkan perkara-perkara yang kalian katakan apatah lagi kiranya ia tidak benar. Andai mahu ketahui kebenaran, ayuh bertanya sendiri pada pemilik blog ini iaitu AKU. Juga AMARAN keras, tidak perlulah kalian menyinggah di blog ini sekiranya hanya ingin mengambil tahu hal diriku, mengintip-ngintip perjalanan hidupku demi untuk melihat aku jatuh dan bertujuan menjatuhkan aku. Kerana aku tetap aku yang menjadi aku dan kekal sebagai aku. Segala sesuatu adalah dari DIA MAHA KUASA, aku redha. Jika ternyata blog ini tidak memberi apa-apa faedah pada kalian, baik kiranya kalian melarikan tetikus ke button X (cancel) di atas sebelah kanan dan tekan button tersebut. Dengan itu kalian akan terpisah dari dunia coretanku. Maka ingin aku ucapkan SELAMAT TINGGAL dan tak lupa TERIMA KASIH kerana sudi mengunjunginya walaupun seketika.

Followers

12 August 2010

MENCAPAI 'TARG3T'


Akue manusia biasa
Yang biasa-biasa sahaja
Tiada yang biasa dari biasa
Segalanya hanya biasa sekadar biasa

Namun

Akue mahu jadi hambaNYA
Yang tahu erti syukur
Yang faham rasa 'izzah
Yang mengerti takrif bertuah

Ramadhan kunjung tiba lagi

Dan aku???
Menjejaki usia tua ke angka 24 tahun
Erti hidupnya sudah melalui 24 kali Ramadhan
Apa yang telah kuperlakukan sepanjang bulan ke'barakah'an ini
Aku bimbang berada dalam kalangan mereka yang rugi serugi-ruginya

Maka tidak lagi dipersiakan rahmat yang ada
Mungkin nanti ini Ramadhan terakhir buat akue
Akue harus segera pantas mengejar 28 baki syafaat

Aku ingin mencapai 'Target'

.
.
.
.
.
.


1) Khatam 30 juz al-Quran ~alhamdulillah melangkah ke Juz 4~
2) Tadabbur al-Quran ~fahami dan hayati sepenuhnya~
3) Solat Terawih samada berjemaah/sendiri
4) Not to skip sahur ~wajib~
5) Berbelanja mengikut keperluan.... not to bazir-bazir
6) Imbuhan untuk turunkan kilo + dapatkan BMI ideal



.
.
.
.
.
.

Yang terutama MENCAPAI LIMPAH RAHMAT DAN INAYAHNYA
Di sempena Ramadhan yang mulia ini.
Moga segala dosa besar dan kecilku diampunkanNYA
Kerna aku hanya insan biasa yang lemah lagi kerdil
Yang banyak khilaf dalam perbuatan, percakapan, gerak rasa dll.

Aku hambaMU YA ALLAH
Hanya padaMU ku memohon dan merayu
Segalanya ku sandarkan padaMU
Ampuni segala dosa-dosaku
KAU terimalah taubat hambuMU yang dhoif ini.
Ameen Ya Rabb al-Ameen.

No comments:

S@y@ s@y@ng f@m!ly s@y@

S@y@ s@y@ng f@m!ly s@y@